lördag 20 oktober 2012

Att hjälpa andra

Det har varit en extremt lugn vecka rent löpmässigt, det blev ett kortare 5 km-pass i onsdags. Annars har det varit lugna gatan, förutom innebandyvinst idag. Men utöver det, har jag velat att kroppen har fått vila lite från alla krämpor och uppladdningar inför lopp, som har pågått i stort sett varje helg. Nästa vecka, kommer jag återgå till att försöka börja komma in på löpspåret igen, för att få den här härliga känslan som man bara får med trevlig löppass.

Här har vi ett schema där min sambo fyller i dagens aktivitet och
registrerar det som har hänt. Kul att se utvecklingen som följer.


Vad pågår annars? Jag håller på och hjälper min sambo att bland annat komma igång med löpning, jag har satt upp ett träningsschema och ett av slutmålen med detta "program" som jag har satt upp, är att hon ska ställa upp i Vårruset 2013. Ett mål jag, givetvis, hoppas att hon tar sig till. Jag är oerhört stolt att hon, trots att hon aldrig gillat löpning, har tagit tag i detta och det ska bli oerhört spännande att se vad det bär. Så man kan säga att jag får vara träningscoach, det är alltid kul att inspirera andra människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar