söndag 24 januari 2016

Välkommen tillbaka, Andreas!



Idag kommer jag hem. Till en plats som jag har några kära minnen ifrån. Inför och under inomhussäsongen 2014, så ville jag få in lite intervallpass på bana för att bli ännu bättre på 3000 meter. Jag kollade igenom Stockholms olika friidrottshallar, vilket vad jag upptäckte då, var få till antalet. Det fanns inga fördelaktiga personer för mig som privatperson och att man jobbar vanliga dagar. Så jag valde, precis som jag brukar, söka mig utanför boxen. Som så alltid förr. Jag hittade en friidrottshall som då hette Quicknet Arena, som låg i Västerås. Jag kontaktade hallansvarige, som bekräftade att det var bara att komma. Sagt och gjort, så åkte jag till Västerås och körde intervallträningar inomhus. Såhär efteråt, låter det märkligt. Men jag blev bättre stegvis på 3000 meter och jag fick ytterligare ett kvalitetspass.

Dessutom var det lugnt och skönt inne i hallen, inte särskilt många som var där inne och jag fick chansen till en liten frizon ett par gånger under den vintern. Dessutom, gillar jag som ni vet, att åka tåg och då fick jag en extra möjlighet att göra det. Det var mycket nytta i ett. Till förra årets inomhussäsong valde jag att inte åka till Västerås. Dels för att jag fick ändrade arbetstider, så att det inte passade lika bra och jag kände någonstans att jag ville ge det ett försök utan att åka till Västerås. Vilket gick bra, då jag slog nya rekord under 3000 meter. Samtidigt är jag tacksam för tiden i Västerås och sparar det som trevliga minnen.

Idag kommer jag tillbaka. Om lite mer än 5 timmar, så kommer jag att göra comeback i samma hall. Inte för att träna, utan för att tävla. Det blir alltså min första tävling i hallen, som fick chansen att känna på min stjärnglans. Jag förbättrade mig med 8 sekunder på 9 dagar från Eskilstuna till Huddinge, när det gällde 3000 meter. Jag tror inte jag kommer uppleva samma förbättring idag eller om det ens blir en förbättring. Men jag försöker se det positiva i det hela och tror att det kommer att bli väldigt kul. För det måste det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar