söndag 25 november 2012

Med havtornsdryck i tiden


Det har blivit lite nytt idag, jag råkade "snubbla" över att det finns havtornsdryck och att havtorn ska ju vara väldigt nyttigt med en massa vitaminer, omega och allt möjligt. Jag tänkte att som löparintresserad själ att det kunde vara trevligt och nyttigt för mig att testa havtornsdryck, som bara enligt deras egna hemsida ska bara finnas på två ställen i Stockholm än så länge. Jag for till ICA Alviks Torg och köpte mig fyra stycken sådana, ifall man skulle tycka att det var något att ha. Efter att ha provsmakat, kan jag väl säg att smaken är lite väl rökig och smakar emellanåt som dygnsgammal pissöl inledningsvis. Men efter ett par klunkar, lättar den lite och man får fram lite trevlig bärsmak i munnen. Vi får väl se om man märker någon effekt efter några sådana till, helt värt att kolla in tycker jag.

Bredvid på bilden hittar vi en påse Dumle Pepparkaka som gjorde sitt intåg förra året och återkommer denna sidan av julen, jag vann denna i en Facebooktävling för ett par veckor sen. Jag skrev om det i bloggen och nu har jag äntligen hittat den, så att jag kan utnyttja min gratiskupong. Gratis är väl godast, eller?






Idag plundrades Råsunda, jag var på plats tillsammans med min far för att få loss några stolar. Men är jag AIK-supporter? Åh nej, jag har mina minnen från den södra nedre delen av Råsunda som aktiv och emellanåt uppeldad motståndssupporter.

---

Hur går'e med löpningen då? Jag skulle ju göra min första löppass inför säsongen 2013, jag har både varit sjuk och haft en viloperiod på 1,5 vecka och det funkade faktiskt helt okej. Det blev min sedvanliga 8.8 km-runda i terräng på snittiden 4:20/km. Jag får nog säga att jag tycker att det är ändå är godkänt och jag hoppas att jag kan visa ännu bättre form nästa löppass, för igår hade jag faktiskt ingen energi, trots bra äten frukost. Tyckte jag i varje fall.

4 kommentarer:

  1. Mer sugen på dumle än på havtorn... :)

    SvaraRadera
  2. Det förstår jag, det är väl jag med. Men havtornsdryck, kan man gott pröva. (:

    SvaraRadera
  3. Hej
    Ser att ni gillar havtorn och förstått hur nyttigt det är. Vill ni beställa mera är ni välkommna. Vänligen Fredrik Larssen
    www.larssens.se

    SvaraRadera
  4. Hej Fredrik!

    Det ska jag titta in och kika vad som finns där!

    SvaraRadera