torsdag 3 januari 2013

Det var halt och så var det blåbär...inte samtidigt dock!


Idag gjordes det första "vanliga" löppasset på länge. Jag sprang ett löppass på nyårsafton "förra året" på 11 km, men det var mer ett sätt att komma tillbaka efter Wienresan och jul. Idag var jag tillbaka i gamla spår. Det märktes att det var ett tag sedan kroppen fick jobba hårt i samma gamla vanliga gnettempo. Det var inte alls lika mycket snö på asfaltsvägen som vi är vana med, men på sina ställen var det tyvärr halt och jag sprang utan pannlampa och det var svårt att upptäcka alla ställen. Men jag klarade mig utan benbrott idag, tack och lov.

Kroppen kändes emellanåt seg, men jag tyckte ändå att jag pinnade på bra och det blev 9 km och snittiden blev 4:08/km, inte alls illa. Fullt godkänt löppass, det första för i år. Så jag kände mig nöjd och hoppas att jag kan ta med mig den positiva känslan och förhoppningsvis kanske vi kan få se ännu trevligare asfaltsvägar framöver utan risk för benbrott.

---


Kräsen är jag när det kommer till kost. Jag som har lovat mig själv att testa nya saker, så är jag trots det ganska kräsen till gamla kostvanor. Jag äter uteslutande alltid AXA F-Müsli Berries som första steg på varenda frukost oavsett vad dagen gäller. Jag vet att jag som omväxling testade F-Müsli Fruit, men efter ett par tuggor så valde jag att kasta hela påsen. Det passade sig inte alls. Nu såg jag denna påse, som finns på bilden. Blueberriesvarianten. Jag tror att den är ny, eller så har jag varit dålig på att upptäcka den. Den vanliga varianten (Berries) som jag köper, kostade 18 kr. Denna variant, kostade 32 kr. Samma storlek på påsen, så jag blev lite undrande varför det skiljde sig så. Om det var för att det är blåbär...?

Men nåväl, jag testade den i förrgår och efter ett par tuggor. Insåg jag att den var absolut väl värd att köpas igen, jag blev frestad av den mörka konstrat den utgör till Berries (vanliga). Härligt, friskt och trevligt med något nytt vid frukostbordet. Väl värd att testas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar