torsdag 28 februari 2013

Nya pjuxen är äntligen här!



De är här. Det som ska ta mig långt och förhoppningsvis väldigt snabbt fram. Sedan flera månader tillbaka har det väl varit klart att jag ska köpa nya skor, då mina trotjänare har hållit igång över 1,5 år och det kan vara kul att utöka sin löparskokollektion från 1-2. När jag ser andra löparbloggare skriva och visa sina löparskor, så blir jag lite avis. Men i tisdags blev det ett inköp. De heter Adidas Supernova Sequence 5 och är sonika uppföljare till de jag har nu (har sedan tidigare 4:an) och jag är väldigt nöjd med skorna jag har haft ett tag. Därför känner jag mig en aning konservativ när jag väljer uppföljarna, men ändå väldigt lycklig. Varför ändra på ett vinnande koncept, när man kan spetsa till det lite istället?

Premiären för dessa herrar blev igår och även om det var en aning slaskigt och moddigt, så börjar jag ana att vårtider är nu på riktigt snart här. Det blev den sedvanliga 9 kilometersrundan och klockan fungerade denna gång, det blev 4:06/km och det innebär att det är en av de bästa passen på bra länge. Jag tycker att det blev lite sämre mot slutet, mest för att dök upp stora "vattenhål", som var lite knepiga att bemästra. Men annars är jag riktigt nöjd och det var en väldigt bra premiär för mina nya skor. Av det jag hade förstått på förhand, så skulle det vara lättare än de första paret och det stämmer mycket bra. Det var härligt att flyga fram och "studsa" mer, eftersom det är nya skor. Paret kostade 1400 kronor och inköptes på Löplabbet. Dock var det en födelsedagspresent från syster med sambo, så det känns extra kul att bli "sponsrad" med det.

Men jag är också sentimental utav mig, så jag vill inte släppa de gamla trotjänarna än och det blir säkert ett pass för de också inom en snar framtid igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar