fredag 1 februari 2013

Fredagsvila och gulity pleasure


Fredag. Många fredagar har jag ägnat åt att springa, men idag blev det restaurangbesök i Gamla stan. Trevligt att avsluta veckan, genom att varva ner med lite mys. Sen blev det inte att springa som jag hade tänkt, jag var för förkyld och sliten för det. Ibland behöver man lyssna på kroppens signaler, även om jag är väldigt dålig på det för det mesta. Men idag, var det vila, som gällde. Men jag som måste ha någon form av bokstavskombination, har så svårt att egentligen att låta bli. För jag tänker på att jag måste, men det är en balansfråga och jag är övertygad om att det finns många där ute, som har samma sorts längtan till att springa, när man vilar.

---



Dessutom måste jag erkänna att jag har en "guilty pleasure", jag gillar att Farmen. Intriger, tvekamper och en jävla massa märkliga människor. Jag trodde inte jag skulle gilla det, när Farmen gjorde comeback tidigare i år, men det är precis som jag gillade det. Fasen, att jag ska vara bunden av ännu ett tv-program. Jag som bara gillar sport och På spåret, nu blev jag biten av Farmen igen. Nåväl, vi har väl alla våra "guilty pleasures". Det är oftast hjärndöd underhållning och det kan man behöva, när livet går fort framåt. Det kan vara skönt att sätta sig ner och ta det lugnt emellanåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar