söndag 3 februari 2013

Väntan på varmare tider


Äntligen har man börjat se solen titta fram och jag ser snö töa bort ännu mera. Vilket betyder att vi sakta, men säkert börjar närma oss våren. Ni som har följt bloggen de senaste gången, förstår att jag har saknat den "vanliga" löpningen. Att springa terräng när solen börjar gå ner, bland mysiga träd och rådjursfamiljer ute på sina promenader, är mycket stillsamt  och rogivande både för löpning och själ. Även om jag har hållit igång hela "off season", så har jag ändå saknat det vanliga. Allt känns konstigt på något sätt, löpningen har satt djupa spår i min vardag. Jag som har haft innebandy som min grej och tyckt att det har varit kul, har nu fått löpningen på första plats. Den är viktigast, men innebandyn har varit kul, framförallt nu under vinterhalvåret, då det egentligen inte är någon loppsäsong. Men snart så. Mitt i all kyla och snö, i slutet av december, har man hela tiden sett framåt och längtat. Nu är det mindre än 2 månader till första loppet. Det är bara att köra hårt, varenda dag. Så kommer det!

---

Jag har plöjt igenom Marabous chokladkakor, som en sorts belöning för veckan. Framförallt på söndagar. Nu har det blivit dags att pröva sig fram på Lindts produkter. Först ut blev Strawberry Intense, som inte min kollega gillade, men som jag tyckte hade en härlig blandning och smälta i mun. Även Sea Salt, som på förhand kändes äcklig, gjorde ett okej jobb. Idag blev det Mint Intense, men jag som älskar Mint, tycker inte att det får lika bra spelrum som jag hade tänkt. Men det är helt klart fullt godkänd.

---
Till veckan är det ingen innebandymatch och då har jag tänkt att springa tre löppass, för första gången på jag vet inte hur länge. Men under tisdagen blir nog det första av. Bara hoppas att jag går mot friskare tider.

2 kommentarer:

  1. mm jag älskar både mint och seasalt =D
    Längtar oxå till våren nu och utelöprundor..

    sv: japp, spelar i sundbyberg :) Du spelar oxå lr?

    SvaraRadera
  2. Härligt. Då springer du ute i Sundbyberg förstår jag? Har du någon favorit bland Marabous vanliga chokladkakor? (:

    Ja, det gör jag. Men det är inte värt att nämna. ;)

    SvaraRadera