fredag 14 december 2012

17 dagar kvar och sen så...!


Snö, snö och åter snö. Jag får nog säga att jag älskar snö och har alltid gjort, det är ingen större skräll att jag gillar vintern och jul, med allt som följer med. Men att springa i snön är förvisso mysigt, men det känns som man hämmas av denna vita vackerhet.  Nåväl, slut på klagandet.

I onsdags sprang jag ett pass på 8.1 km och det blev 4:12/km. Riktigt nöjd med denna notering och det känns som att jag inte kan springa mycket snabbare beroende på omständigheterna och jag kommer nog inte maxa alls nu under de kommande veckorna. Det kändes lättare sprunget än förra fredagen.

Under dagen (denna fredag) sprang jag utan att ta tid på mig själv och således blev det ett "njutapass" som ett fint avslut på veckan. Det blev c:a 7 km och jag kan tänka mig att farten var runt 4:45-4:50 i snitt, om jag får gissa.


 
Jag hade ingen chans i spåret idag, när denna rackare satte igång!

Kroppen är någorlunda sliten efter två innebandypass och mycket på jobbet, det är inte mycket i min kropp som får vara opåverkat av något. Men imorgon, så blir det vila och max promenad och julshopping (det kan vara jobbigt nog) imorgon. Nästa löpningspass blir nästa onsdag, sen återstår det efter bara 2 löppass 2012. Känns konstigt, men bortom detta årsskifte väntar mycket intressant helt klart.

---

 


Nästa vecka händer det. Då kommer kanske det jag har väntat på och som säkert andra kommer att finna intressant. Min totala sammanfattning av min debutsäsong under 2012. Med den sammanfattningen kommer jag att reflektera under året som har gått, stänga det kapitlet och även att blicka fram vad jag ser fram emot 2013. Jag vet inte ens vad jag ska börja nästa vecka, men jag har tid att fundera. På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar