tisdag 11 december 2012

Andre...Siri och Ishavspiraterna & morgondagen


Så är det mindre än 2 veckor kvar till jul. Det innebär att julklappsstressen kommer smygande, men samtidigt att det är väldigt mysigt att räkna ner dagarna. Framförallt när vi har mycket med härlig snö, förutom massa förseningar på köpet (morr...). Den 1 december gick TV:s julkalender Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst igång, en mycket väntad uppföljare till 1996 års julkalender. Helt klart sevärd.

För ett bra tag sedan skrev jag om ett par poddar (radioprogram du kan lyssna på när du vill) som jag lyssnade på. Av en ren slump, framförallt när jag har köpt papperskalendern pga TV-kalendern, så testade jag att lyssna på årets radiokalender. Siri och Ishavspiraterna, jag lyssnade på de 9 första avsnitten i ett nafs egentligen. Jag tycker helt ärligt att den är underhållande och spännande, man får dock klaga på att avsnitten är knappa 8 minuter långa. Så det går snabbt att lyssna igenom. Jag ska nog sträcka ut hakan och säga att jag skulle tro att denna kalender, skulle passa bra i TV om man fick till rätt sorts stämning som man får igenom att lyssna.

---


Imorgon är det dags igen. Det blir ett nytt löppass och det innebär också att jag ska dricka rödbetsjuicen Beet It innan passet. Jag får nog dricka den ett par timmar innan på jobbet, så att jag får tiden att smälta den inte så värst trevliga smaken. Vi får se om det blir lika mycket pulsande i snön, som förra gången eller om jag kanske får det lite bekvämare denna gång. Givetvis följer ni detta på min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar