torsdag 23 maj 2013

I förkylningens tecken - Ladda om efter Göteborgsvarvet





Nu var det dags igen, det var ett tag sedan. Men nu har jag blivit riktigt förkyld och idag, blev det riktigt ordentligt med nysningar och snoret droppade i stadig ström neråt. Redan i måndags började förkylningstecknen dyka upp. Det blev dessutom korpmatch i fotboll igen under tisdagen, men inte idag heller fick jag ett "flow". Även om en del mål var rena rama turmål, så är det alltid trist att släppa in mål som målvakt. Med 5 minuter kvar gjorde jag och en back ett flygande byte, så jag spelade back och han målvakt. Back är väl inte direkt det man ska utnyttja med uthållighet och snabbhet på, men okej. Det blev inget insläppt med den nya målvakten och jag fick slita en del. Som utespelare har jag inga större kvalitéer att skryta om, men springa, det kan jag. Vi får se hur det ser ut nästa match om jag får mer speltid ute och kan få en nytändning?

Under onsdagen blev det mina sedvanliga 9 kilometer på asfalt, snittiden blev klart godkända 4:10/km. Fast jag kände mig ännu sjukare och borde egentligen avstått, så körde jag ändå. Jag mådde dessutom bättre efter passet. Framförallt var det skönt att äntligen göra det första passet efter Göteborgsvarvet, även om det satt träningsvärk i benen kvar. Dock hade jag svårt att sova återigen under natten och när jag väl lyckades få sömn, blev det ryckigt. För idag, så försov jag mig och mådde om möjligt, ännu sämre. Men lik förbannat hade jag bokat in ett ytterligare löppass. Idiot, som jag är. Jag hoppas ingen tar fter mig och misshandlar min kropp, på det sätt jag gör. Jag körde intervallpass idag, efter rekommendation av Staffan Dahlgren. Det var länge sedan. Först en längre uppjogg. Sedan 3 x 2 km.

Efter 2 km: 3:58/km i snitt
Efter 4 km: 3:46/km i snitt
Efter 6 km: 3:46/km i snitt

Sedan blev det en lång nerjogg på detta. Jag träffade på både renar och hel rådjursfamilj, min hejaklack ute i skogen. Jag hade glömt kvar iPod och hörlurar på jobbet, men det gick ändå det rätt så bra. Kroppen reagerade faktiskt rätt så bra och jag kände mig återigen nöjd med dagens pass. Imorgon blir det vila, för i helgen väntar veckans händelse för mig (förutom Champions League-final och cupfinal).


Det blir nämligen HalvTolvan för mig i helgen. Alltså 6 kilometer. Det blir också det första loppet jag springer för andra gången sedan jag började för 1 år sedan. Det ska bli väldigt kul att ge sig ut i Bromma för att springa. Första gången sprang jag på 22:59 och jag hoppas givetvis på att slå det, det blir en härlig utmaning. Men rätt sorts förutsättningar, så tar jag det. Eller hur?

2 kommentarer:

  1. Men VILA! =)

    Jag är också halvsjuk men försöker att inte träna hårt i alla fall ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, jag ska. Måste bara springa lite till, sen så. (:

      Bra där, man ska ta vara på sin kropp! Man har bara ett liv!

      Radera