fredag 26 september 2014

Blir det eller blir det inte?



Då var vi här, en dag kvar till nästa stora lopp - Lidingöloppet. Ett lopp som jag inte har tänkt särskilt mycket på och inte haft några större förväntningar för detta. Det är ett lopp ute i skogen som är 30 kilometer med sina jobbiga backar och gud vet vad. Mina förväntningar skruvas ner ytterligare, eftersom jag ligger i soffan nu och känner mig halvdan. Lite småhostig, trött efter veckan och känner mig inte alls särskilt peppad. På detta, som rödlöken på strömmingen, så hade jag för första gången på bra länge, tydligt ont i foten. För foten är inte på långa vägar frisk än, men nu hade jag vissa problem att bara ta mig runt med foten. Illavarslande bara där.

Ni hör hur det låter, jag har verkligen allting emot mig och jag vet faktiskt inte ens om jag kör imorgon. Så ambivalent är jag just nu. Givetvis vill jag springa och testa på Lidingöloppet, men inte till vilket pris som helst. Det är bara nattens sömn som kan avgöra hur det blir imorgon, om jag är tillräckligt redo och laddad. Om det får bort att jag känner mig halvdan och att min fot inte stör mig alltför mycket, då kan vi vara på banan igen. Vi får se helt enkelt, mitt huvud är egentligen segt just nu och jag kommer inte på alltför mycket för att beskriva situationen. Ni förstår helt enkelt hur det är just nu.

Jag sprang som bekant Sicklaloppet i söndags och det enda passet sedan dess var ett 18 km-pass i skogen, som blev 4:25/km i snitt. Vi kan väl lugnt konstatera att kroppen inte var helt fräsch, framförallt inte nu när jag hade haft innebandyträning dagen innan också på köpet. Det var första innebandy-passet som jag hade kört sedan i slutet av mars på helplan (däremot har jag spelat SIL-innebandy, men det är något annat), det märktes att kroppen inte alls var van med alla start och stopp. Däremot var det kul som fasen att spela igen, men jag var noga att inte hamna i några närkamper där foten skulle hamna illa till. Senast jag spelade SIL-innebandy och fick en lätt stött på foten, gjorde mig nästa halvt invalid.

Nåväl, snart sova och se vad som händer imorgon.

4 kommentarer:

  1. Du får trösta dig med att du har en jävligt imponerande lägsta nivå. 2.07 när man är halvt invalid och dessutom förkyld är bra som fan!

    SvaraRadera
  2. Jag stod vid målområdet och kollade helt plötsligt får syn på dig :) haha jag hann till o med att ta ett kort 😃

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg din bild och använde det i mitt inlägg. Synd att du inte hade möjligheten att hälsa. (:

      Radera