söndag 26 oktober 2014

Det var tänkt en sak, det blev en annan



Jag var rätt så nöjd över mitt pass i tisdags. 16 km i en regnig, geggig och mörk skog på 4:14/km i snitt. I mitt sinne hade jag "beställt" ett pass under 4:20/km i snitt, för att peka på att jag var på rätt väg. Det blev bättre och trots att jag fajtades rätt bra i skogen, så var jag nöjd efteråt. Det fanns en anledning att jag hade gjort denna beställning, det var för att jag hade som förslag uppe att jag eventuellt skulle springa Göteborgs seedningslopp i Södertälje. Enligt arrangören själva så sade dem att loppet skulle vara flackt och lättsprunget. Något som givetvis lockade mina ögon, jag hade siktat in mig på detta lopp under en längre tid. Jag var sugen på att i skymundan, få springa lopp igen.

Det blev inget lopp av flera anledningar. Dels så siktade jag på att göra ny comeback i "fullplansinnebandyn", då jag var med på bägge träningarna den här veckan för att komma dit och komma in i hygglig form för att spela. Sen fick jag en smäll mot bröstet i den första träningen för veckan, som fortfarande än sitter i och utöver detta har jag haft magproblem. Det gjorde valet relativt lätt att inte springa loppet igår, men samtidigt är man lite sugen på att komma tillbaka och springa lopp igen. Tack och lov, så har vi tunnelloppet är om 4 veckor. Då gäller det stenhårt arbete ända fram tills dess. Det känns som att det var evigheter sedan det var ljust länge och det var varmt ute att springa. Efter nattens tidshopp bakåt, så innebär det för mig att jag inte kommer att ha möjlighet att springa i skogen eftersom det är alldeles för mörkt (med eller utan pannlampa). Så det blir mer asfaltspass, något enstaka banintervallpass och spring i skogen på helgerna.

Först, ska jag dock springa ett pass idag och sedan blir det vila från löpningen på "riktigt" tills nästa helg. Det är jag väl värd och det ska skönt att starta om kroppen, ladda för ett sista lopp i år och sedan börjar fokusera på nästa års tävlingar. Hur gick innebandymatchen? Jodå, vi vann, relativt enkelt och jag fick göra ett mål och det är inte ofta, så det var trevligt.

8 kommentarer:

  1. Blir det något av 3000 meter i Örebro i vinter då? Jag hade tänkt springa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer inte bli något Vinterspelen, däremot så finns det stor chans att det blir Örebro Indoor Games i början av januari. Jag hoppas att jag kan börja hitta formen och bli skadefri tills dess.

      Radera
  2. Tror det var ett klokt beslut.

    SvaraRadera
  3. Det är nog Indoor Games jag siktar på också, kanske ska försöka ta mig dit och testa att springa på banan innan också. Kan vara smart :-)

    SvaraRadera
  4. Vilken tid siktar ni på?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett bra tag kvar tills dess, absolut lägsta mål är under 10 minuter. Sen får vi se, vilken form jag är i då.

      För Johnnys del, tror jag att hans mål är att slå mig. Alla vet vilken enorm tillfredställelse det är att göra det, det har jag läst bland mina kommentarer tidigare. ;)

      Radera
    2. Har flera mål som är att rätta till misstag jag gjort under säsongen. Till att börja med vill jag inte springa fel igen. Att inte missa startskottet är också något som prioriteras. Tider vågar jag inte spekulera i på detaljnivå, men även jag ska under 10 minuter.

      Radera