fredag 26 april 2013

Grus i dojan och fortsatta steg i skogen


Under tisdagen blev det säsongens andra korpmatch. Laget vi skulle möte hade ett grymt bra resultat mot ett annat bra lag tidigare, så vi var såklart lite oroliga inför matchstart. Men den var helt obefogad, då vi hade en fot med i matchen och ledde med 1-0 framåt slutet av första. Mindre än minuten senare kvitterade motståndarna. Inget kul, framförallt inte när pausvisslan ljöd strax därpå. I andra halvlek kände det som att vi blev förvirrade och hade svårt att sätta emot deras crossbollar, vilket sedermera ledde till två baklängesmål. För egen del i målet, känns det som att även om det inte är några målvaktstavlor. Så är det egentligen bara lite marginaler till och ett snäpp till i min nivå, då hade det 1 eller 2 mål inte förekommit. Jag behöver helt enkelt jobba ännu snabbare i mål. Inget konstigt egentligen, då jag har varit där förut. Även om jag gjorde ett par ok räddningar, så måste jag rädda poäng till laget också.

---

Idag gick jag upp 4:30. Det är ohumant egentligen. Men vad gör man inte för att få sluta tidigare. Men jag hade dessutom ett löppass inplanerat, så det var bara att sätta på sig löpskorna. Det skulle bli 9 km i mitt terrängpass. Det är avslappnande att springa i skogen, men samtidigt var jag sliten och jag var så himla trött. Det blev dock ändå fullt godkända 4:11/km i snitt, det är inget att skämmas över. Resten av dagen var jag som en zombie. Inga egna tankar, utan bara sitta och glo egentligen. Skönt att jag för en gångs skull inte har något direkt inplanerat i helgen. Förhoppningsvis får man sova lite också, det vore himla trevligt att göra det.

2 kommentarer: