fredag 19 april 2013

Spring utav helvete, vila, sen spring utav helvete igen


Hur laddar man om efter ett lopp som i söndags med Kvantumloppet? 2 timmar senare åker jag och spelar fotboll med korpenlaget. Rejält sargad i låren, så blir det lite bollspel trots allt. Jag är ändock bara målvakt, så jag får göra årets första svettiga räddningar. Jag ska nog vara ärlig och säga att jag inte har spelat fotboll sedan sista korpenmatchen i september förra året. Det är längesen det.

Under måndagen blev det korpenpremiär. Jag börjar med en räddning efter c:a 40 sekunder, det tråkiga i det hela är att det blir en retur som motståndaren bröstar in. Matchen slutar 1-1 och det känns faktiskt riktigt kul att spela igen. Det är trots allt nionde säsongen för mig och man är varm i kläderna, men det är alltid extra kul och pirrigt som målvakt. Precis som det ska vara, så att man är "on the edge".

På tisdagen blev det total vila.

Under onsdagen skulle jag springa 6 km, intensivt. Intensivt blev det verkligen. För jag sprang 3:44/km i snitt. Jag har aldrig sprungit så snabbt någonsin under ett löppass. Överlägset mycket snabbare än mitt bästa pass med över 10 sekunder i snitt. Helt otroligt. Jag var helt energifylld och körde otroligt hårt. Kändes mycket bra.

Dagen efter blev det ett pass på 6 km igen. Lugnt tempo. Runt 5:00/km i snitt, man märkte att man var lite mör efter det intensiva passet.

Idag, fredag. Så blev det vila igen. Jag ger kroppen all sportslig chans att vila sig i form till morgondagens lopp i Järfälla. Då vankas nämligen årets första 5 km-lopp i och med Kvarnloppet. Skönt rent mentalt att veta att jag inte behöver gnugga en mil eller längre den här gången, utan att jag kört hårt och sen så tar det slut ganska fort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar