fredag 28 juni 2013

Nu ska semestern firas med ett lopp igen!


Ådärkomdenja! Vad för någe'? Jo, nämligen semestern. Ett intensivt och inspirerande år är till ända, tänka sig vad tiden går fort fram. Bara en sjukdag blev det, måste väl vara delvis vara till stor del löpningens förtjänst. Då jag har en året runt-träning med tydlig målsättning i fokus. Blir det att lata sig resten av dagen och njuta av dagen? Nästan.

Jag har sovit dåligt hela veckan egentligen, så jag tog nästan 1 timmes tupplur när jag kom hem direkt från jobbet. Då jag slutade tidigt, dagen till ära. Men på kvällen väntar precis som förra året, samma sak som dagen jag gick på semester. Nämligen Trosa Stadslopp. Ett lopp som ska börja vid 9-tiden. Ett lopp jag nämner i mitt framträdande i Runners World. Jag sitter här, gäspar och känner mig allmänt seg. Men jag vet att jag somnade på vägen till Trosa förra gången och varit allmänt trött inför start. Målsättningen blir att slå förra årets tid på 34:46. Jag har bra träning i kroppen och hoppas göra det här loppet till en bra pangstart på semestern, som förra gången.

Efter det väntar väl löparpass? Nejdå, då är det Roslagsnatta i Norrtälje som gäller, den 4 juli. Sen är officiellt vårsäsongen över och halvtidsvila kommer att råda. Men först Trosa och låt oss energiguden ge mig lite av den varan ikväll. Nu kör vi!

Många intressanta och duktiga löpare ställer upp i loppet. En hel del löpare att ta rygg på, eller vad sägs om Patrik Andersson (vinnare av Karlstad Stadslopp), Fredrik Berglund, Marcus Carlsson Haben Idris (SM-trea på Marathon och vinnare av DN Stockholm Halvmarathon), Oscar Majling, Lorenzo Nezi, Cédric Schwartzler, Musael Temseghen (SM-trea Halvmarathon) och Fredrik Uhrbom (alla möjliga meriter överallt).

Låter som en alldeles en förträfflig kväll med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar