måndag 3 juni 2013

Springa, slå och rädda!






Igår var det återigen dags för att gå ut och springa. Men först blev det badminton och där blev det seger återigen med 2-1 mot min sambo, det skedde i ett nästan folktomt Enskede Rackethall. Det är som bekant sommartid, så nu håller sig de flesta utomhus. Det blir nog antagligen inga fler badmintonsessioner nu förrän till efter sommaren. Jag har haft det jättekul att återupptäcka badminton och få spela lite igen.

Senare under dagen skulle jag springa, det blev tänkta 7 kilometer på asfalt. I snitt blev det 3:58/km. Ändock blev jag besviken. Helt otroligt egentligen att bli besviken på ett sånt pass, för bara ett par månader sedan hade jag jublat av glädje. Nu har jag uppenbarligen högre krav än så, jag hade hoppats på ett ännu snabbare pass. Men jag får ändock var nöjd att jag hamnat i ett högt tempo för mig i varje fall. Imorgon blir det ett sista pass innan nästa lopp, det kommer bli ett lugnare pass ute i skogen. Det ser jag fram emot.

Jag glömde skriva det, men i torsdags blev det på nytt korpfotboll. Det blev återigen förlust och det känns riktigt tungt just nu. Men jag fick göra ett par sköna räddningar, som bygger upp lite självförtroende för kommande matcher. Men det är riktigt svårt att spela i högsta divisionen (av tre) just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar