onsdag 17 juli 2013

Here we go again, långpass! Helsingborg nästa!


Ytterligare ett långpass väntade i faggorna. Det är helt enkelt för att jag nästa vecka åker jag bort i 1 vecka och för att få in så mycket kvalitativa pass, så väljer jag att köra lite hårdare innan det. Framförallt när jag inte för så länge sedan kom hem från en annan resa. Idag hade jag ingen träningsvärk, så när jag väl körde igång, så tog det inte lång tid innan mitt klassiska illamående gjort sig påmint igen. Något som kom i slutet på förra säsongen och fanns i början av denna, men som försvann lika spårlöst som den dök upp. Kan jag ha ätit för tätt inpå eller vad är det frågan om? Trots att jag öppnade i en bra takt, så orkade jag inte hålla samma höga tempo som i måndags tyvärr. Framförallt inte när illamåendet var så starkt, men precis som förra gången så försvann mitt illamående vid 6 km. Så jag kunde få njuta lite av passet.

Trots att jag inte kunde hålla mitt höga tempo, så körde jag på rätt bra ändå och målet var att det skulle bli längre än i måndags som var 12.5 km. När passet var slut hade jag sprungit 13.5 km, vilket är nytt träningsrekord. Jag har bara sprungit 13 km som längst, förutom de halvmaralopp jag har sprungit i då. Det blev faktiskt fullt godkända 4:11/km i snitt. Precis som i måndags, var kroppen rätt sömning efteråt och seg. Det var dock en skön känsla att pressa sig och fick njuta av det efteråt. Nästa pass är redan på fredag igen. Antingen blir det ett vanligt distanspass eller banintervaller, humöret för dagen får avgöra helt enkelt.

---


Imorgon flyger jag till Helsingborg. Där är det återigen dags för IFK Göteborg att spela i europasammahang igen. Det är kval till Europa League och ett slovakiskt lag kommer på besök. Av diverse anledningar, där ibland dam-EM, så är matchen flyttad till Helsingborg. I den staden har jag aldrig varit i, så det ska bli kul att se sig omkring i den och få sova gott i en hotellsäng. Låt oss hoppas av IFK skärper sig från helgens fiasko.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar