onsdag 21 augusti 2013

Nu jäklar går det undan igen! (Äntligen tre poäng)

Med mycket träningsvärk i låren och allmän trötthet i kroppen, så var det dags. Första löppasset efter Midnattsloppet, skulle ske under måndagen. Jag var inte alls sugen. Men jag kom hem, drack rödbetsjuice och försökte intala mig själv att det här skulle gå bra och att förhoppningsvis att klockan skulle fungera som den borde. När jag väl gjorde mig startklart, så var det inga konstigheter, utan det kändes riktigt bra i början. Sen flöt det på. Jag hade tänkt mig 15 kilometer ute i skogen, men jag reviderade det och tog bort 1 kilometer i huvudet, så att jag skulle bli skonad. Men jäklar vad det kändes bra. Första halvan av passet, så löpte jag samtliga kilometrar under 4 minuter i snitt. Sen lyckades jag pressa på lite till senare i passet. När allt var färdigt, så hade jag sprungit 14.25 km och hade 3:53/km i snitt. Helt underbart snabbt. Tänka sig att när jag vaknade upp under måndagen, kände jag att det skulle bli en dålig dag. Det blev det inte.

Med andra ord snabbaste långpasset någonsin. Viktigt!

---


Det här damp ner i brevlådan i fredags. Det är nämligen värdecheckar på Skyrs produkter, efter att ha pratat lite med de på Kavli (som har hand om Skyr här i Sverige), så fick en del värdecheckar. Passar perfekt, då mellanmål alltid är viktigt i min träning och det fick mig att smila lite. Bara att tacka och ta emot. De kommer att användas helt klart.

---


Igår var det på nytt korpmatch. Vi hade det väldigt tungt den senaste tiden. Så pass tungt att jag för första gången någonsin fick starta en korpmatch som utespelare. Jag har dock bytt flera gånger under matchens gång från målvakt till utespelare under årens lopp. Tänka sig att jag gör min 9:e säsong i korpen och först nu fick jag spela ute. Tanken var att min löpkraft, springa runt och "brunka" eller nåt. För tekniken har jag dessvärre inte. Det gick åt h-vete. Redan efter 30 sekunder, släppte vi in 0-1. Inte bra. Sedan höll vi resultat till halvtidsvila, jag hade dessutom två halvchanser, som med lite tur hade lett till något mål.

Jag skulle dock hoppa tillbaka in i målet vid paus. Det blev ett lyckat drag, då vi lyckades till slut komma tillbaka två gånger i matchen och vinna den med 3-2. Sen fick jag göra några matchvinnande räddningar, det var ett tag sedan. Även om slutet av matchens drabbades av lite smolk i bägaren, så var lyckan ungefär likvärdig VM-bronset 94. 3 poäng i korpen, är riktigt gott. När vi väl tar i, då går det!

4 kommentarer:

  1. Nu är du f-n snabb Andreas...inte en chans att jaga ikapp dig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem vet, till slut stannar jag, så kan du passera. Du har väl hört den om haren och sköldpaddan? (:

      Radera
  2. Man skall aldrig slösa bort ett par pigga mben :-). Kul med värdecheckarna. Tycker du borde bli sponsad snart. Du utvecklas så bra och är så pass duktig.

    Springer du Hälsoloppet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut inte. Jag är redan sponsrad med Beet-It (rödbetsjuice), men det vore kul med någon till.

      Tack Lennart, dina ord värmer mig.

      Tanken är att jag ska springa den. Sen är det oklart vilken distans. Mina övriga lopp ser du till höger lite längre ner! (:

      Radera