lördag 16 mars 2013

Där slog den till ja, inte alls okej



07:27. Klockan ringer, dags att gå upp för veckans sista arbetsdag. Jag har inte vaknat alls under de 7,5 timmarna jag har sovit. Men jag har drömt en mardröm, inte ofta det sker och det är inte förrän man vaknar man förstår att det inte är på riktigt. Den mest obehagliga mardröm jag har haft för en hel del år sedan, då jag var på cirkus och blev skjuten i huvudet. Vad det nu ska säga mig? Nåväl, jag märkte dock att jag kände mig mer hängig än vanligt och hade ont i halsen. Äsch bara att äta frukost och hoppas att man piggnar till.

07:52. Frukost intagen och kattlåda rensad. Men illamåendet och halsont sitter kvar. Hade det inte varit för att det var veckans sista arbetsdag och att jag hade en del saker att genomföra på jobbet utöver det vanliga jobbet, så hade jag sjukanmält mig antagligen. Jag måste ju bli bättre, jag ska ta mitt "lugna" löppass senare idag.

10.16. Illamåendet börjar stegra sig och två treo från en kollega hoppas kunna åtminstone höja mig lite. I ett jobb, där barn är involverade, har man absolut ingen lust att på något sätt "hålla garden nere" och sitta ömka sig själv. Dagens lunch intages kort därefter, men när man mår så illa och har så ont i halsen, så är det nästan en bragd att få i sig allt.

14:57. Nu har jag gjort en av de extra sakerna som har legat och dragit på jobbet, känns extra skönt att det är färdigt. Men med endast två timmar kvar, så förstår jag att tanken att springa kanske hänger otroligt löst.

16:59. På väg hem och till pendeln. Är inte långt ifrån att spy och hoppas att jag kan klara hemvägen relativt smärtfritt. Det går hyggligt, men jag blir bara mer och mer förbannad inombords att något har fått "tag" i mig och håller mig i sitt järngrepp. Det ska bli skönt med helg och att fredagen kommer att bli lugn och stillsam.

18:31. Hemma på soffan och väntar på mitt favoritlag i hockey; HV71 ska spela sin andra semifinal. den första matchen var fantastisk bra från HV:s sida. Slumrar till i en kvart i väntan på att försnacket ska dra igång. Jag har intagit halslindringstabletten Muccoangin.

Idag tog han ett onödigt matchstraff, på plan behöver HV dig!

21:21. HV71 spelade inte alls bra och min favoritspelare; Andreas Jämtin, åker ut på ett matchstraff och därefter tappas matchen. Från HV:s håll liknar det en serielunksmatch, som man absolut inte är intresserad av att vinna. Känns väldigt illa, jag känner mig sviken och knäckt. Trots att det bara står 1-1 och att HV har hemmaplan i kommande match på söndag. Jag bestämmer mig definitivt att det inte blir någon löpning. Har fått i mig alvedon och ipren. Känns efter en stund lite bättre.

21:59. Jag har sett Farmenfinalen. Inget överraskande direkt. Men det har varit min "gulity pleasure", jag kommer sakna att inte kunna titta på det varje vardag på TV4 Play, när tillfälle ges. Men så kan det vara.

23:35. Tränar hemma med hantlar och kroppsstärkande övningar. Håller alla tummar och tår för att jag ska få möjligheten att spela badminton mot min sambo under morgondagen, jag har nämligen revansch att utkräva efter senast. Dessutom hoppas jag givetvis att jag kan ta mitt lugnare löppass imorgon. Det ska bli så himla skönt att sova i natt.

Det är trist att vara sjuk, ännu tristare att inte få springa. Men jag kommer tillbaka. Som vanligt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar