tisdag 5 mars 2013

Eskalera i dubbel bemärkelse






Vardagsmotion finns det i mängder för mig. Frågan är hur hälsosamt det kan vara? Jag går otroligt fort i rulltrappor, springer för att hinna med tågbyten som egentligen inte är möjliga enligt SL:s reseplanerande och går oftast i rätt rask takt. Inte helt omöjligt, kan jag stå och stretcha vaderna i rulltrappan. I början, kunde det kännas som stress, idag ser jag det numera som vardagsmotion som finns med mig utöver styrkepass, löppass och innebandy. För att stå still i en rulltrappa, finns inte för mig. Aldrig, jag måste bara gå i högsta fart. Så kan det vara.

---





Dagen efter mitt rekordpass, var det återigen dags för att löpa. Det händer extremt sällan att jag löper två dagar i rad, men eftersom jag inte hade någon innebandymatch under helgen, så ville jag få in tre pass den här veckan och då fick ett mjukare pass bli startskottet den här veckan. Jag har kört tröskelpass på tröskelpass, igår blev det ett lugnare 8.2 km med 4:44/km i snitt och det är rätt långsamt för att var jag, men visst fasiken, så kliar det i benen och man vill flyga fram i monsterfart. Dessutom har jag börjat känna mig hängig, så jag ville inte äventyra mer än vad jag gjorde mer än när jag var ute.


2 kommentarer:

  1. Vet du hur man får tag i biljetter till berlin halvmarathon? Vore så kul att köra! Annars lär vi ses på premiärmilen (efter målgång då - inte under loppet ;)

    SvaraRadera
  2. Annika: Nej, tyvärr. Jag har ingen erfarenhet vid utländska lopp gällande det. Kolla via löpforum och kanske via utländska sådana (men det är nog lite mer osäkert?)!

    SvaraRadera