tisdag 19 mars 2013

Nu laddar vi för sista veckan!


Eldprovet, i snö, i jäkla snöyra. Under gårdagen var det menat att jag skulle göra mitt sista intensiva pass den här veckan inför första loppet den här säsongen, som är på söndag. Utöver det har jag ett lugnare pass inplanerat på fredag. Men jag bet mig i läppen, för att inse att snön återigen kom tillbaka och det var ännu halare samt kallare ute än tidigare. Förra veckan slog jag träningsrekord och jag hade inte tänkt att jag skulle slå något träningsrekord, oavsett. Men när man åkte hem från jobb, tittade ut och kunde konstatera att jag var helt opepp på att gå ut och springa. Samt att jag fortfarande egentligen var sjuk, framförallt nu när jag har varit dålig på att vila.

Trogen som jag är, så sprang jag ut ändå och trots att jag var osäker på min form och tillstånd, så blev det 8.6 km på 4:15/km i snitt. Det får jag nog säga är klart godkänt med tanke på de förutsättningar jag gavs inte var det bästa smörgårsbordet en löpare kunde få. Nöjd över insatsen, kunde jag njuta av måndagskvällen, se framåt mot tillförsikt.

---

Julklappar i mitten av mars är aldrig fel. Jag fick nämligen två julklappar från släktingar i norr. Den ena var en vätskepåse (eller vad är det för ord som ska användas?), som man kan använda i löpning. Den andra är en löparryggsäck. Den är liten och känns smidig. Det är inget som jag har haft någon större tanke om, men nu målar jag upp i mitt huvud att jag är ute och springer med dig på ett långpass och tar fram något att äta efter 15 km eller så. Två trevliga tillskott bland mina löpprylar. Det tackar vi för.
---


 
Så här ser det ut i staden som hyser andra loppet för säsongen. Nämligen Berlin Halvmarathon är det som gäller då, men det här ser inte alls för kul ut. Ska jag springa en halvmara, får det åtminstone var någorlunda behagligt väder. Men det är lite mindre än 3 veckor kvar, så det är bara att hålla tummarna att det blir trevligare och varmare.

3 kommentarer:

  1. sjukt tråkigt med vädret.. jag väntar med utelöpning tills det är vår.. så kommer det här bakslaget.. BLÄ!

    SvaraRadera
  2. Vätskepåsen ska ligga i ett utav facken i ryggan. Men det har du väl räknat ut själv. Vet inte om den låg löst eller om Camilla stoppat i den i ryggan. Hoppas du får användning av dom. Mvh Peter

    SvaraRadera
  3. tkhl: Bara några veckor till, sen så! (:

    Peter: Ja, jag förstod det senare. Det kommer absolut till användning, var så säker! (:

    SvaraRadera