torsdag 21 mars 2013

Det är inte mycket kvar nu


Nu är det bara egentlig vila och slutgiltig uppladdning som gäller. Om 3 dagar står jag där i startfältet och väntar på att startskottet ska ljuda. På något vis känns det helt overkligt, jag har kämpat hårt och nästan gett upp totalt sedan sista loppet i oktober för nästa lopp. Även om det kommer innebära snöigt underlag, så är vi där. Igår skulle jag ta det lugnt, en promenad eller så. Men det blev ändå 6 km löpning helt plötsligt ändå i 4:54/km i snitt, jag har otroligt svårt för att vila och behövde komma ut lite och bevara formen. Det trista var ju egentligen att det var en snöstorm som gjorde mig sällskap, men det gör inget. Jag ler ändå. Imorgon är det dags för sista löppasset före helgens lopp. Det kommer inte bli jättesnabbt eller långsamt. 4:20-tempo är lagom tycker jag. De två sista dagarna så ska rödbetsjuicen få göra efterlängtad comeback och göra sitt jobb tänkte jag. "Perfa".

---

Nu går ishockeyintresset i dvala (nästan, jag ska se lite kvalseriehockey nästa vecka på plats) efter HV71:s pinsama uttåg. Jag. Vill. Inte. Prata. Mer. Om. Detta.

3 kommentarer:

  1. Spännande :) Lycka till! Slappna av men kör stenhårt!

    SvaraRadera
  2. Lennart: Tack så mycket! Lycka till själv!

    Mia: Tackar! Ja, vi får hoppas på det! (:

    SvaraRadera