lördag 9 juni 2012

En idé föds och genomförs



Den 16 maj 2012 fick jag en idé när jag var i Västerås, det var att börja springa lopp. Sagt och gjort, så stod jag 3 dagar senare i Skärholmen och stod på startfältet i Skärholmsloppet. Det blev en 60:e plats och en tid på 20:10 på 5 km. Inte illa tyckte jag och jag kände att jag gärna ville fortsätta med detta.

Kommande helg, sprang jag två lopp.
HalvTolvan (6 km) - 22:59 (plats 3)
Täbyloppet (5 km) - 20:07 (plats 7)

Varför gillar jag att springa lopp? Man tävlar mot sig själv med andra. Jag får upp en nervositet, som jag har enbart fått ett fåtal gånger inom idrottslivet och privat. Det är härligt, eggande och inspirerande. 

Nu jävlar kör vi!

2 kommentarer:

  1. Började du springa som nybörjare då? Det var väldigt fort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag spelar innebandy på låg nivå och "joggat" några gånger i månaden tidigare. Så jag får nog säga att jag till viss del är nybörjare, jag har dock alltid gilla att springa fort i innebandyns värld. Men aldrig långa distanser som jag gör nu.

      Är du också en löpare, måntro?

      Radera