lördag 10 november 2012

Det blev ett låååångt pass


Den här veckan varit intensiv med jobb och andra aktiviteter, men löpningen har helt klart inte kommit i andra hand. Även om det ibland kanske i mitt bloggande den här veckan kanske har känts så. I onsdags var det ett bra pass. Igår, under fredagen, hade jag bestämt mig för att köra mitt andra långpass någonsin (förutom DN Halvmara) i ett lugnt tempo. Det blev 13,1 km i ett 4:56/km i snitt, en härlig känsla att springa långt igen. För långt, är det helt klart för mig. Kul att kunna njuta av en intressant podcast och inte behöva pressa sig själv till det yttersta. Efter c:a milen, började kroppen att få ont i höft och knä. Men det var på något vis rätt så skönt att få den sortens smärta för en gång skull, istället för intensiv mjölksyra i låren.

Tack gode gud för halsduk, den värmer något otroligt. Det var faktiskt första gången jag var ute och sprang med min träningsjacka som jag vann i Sparbanskloppet. Tänkte att det var dags att testa den också. Extra skönt var det att lägga sig i ett kokhett bad och veta att kroppen har svarat bra på dagens test.

Så två olika och bra pass den här veckan på asfalt. Nästa vecka, väntar två pass (ett på asfalt och ett i terräng) till innan säsongens sista lopp i Snöfemman. Ska bli skönt att få upp lite tävlingsglöd och jag hoppas att kroppen är med mig hela veckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar