söndag 18 november 2012

Fyra månader till...

 Så det blev inget lopp ute i Lill-Jansskogen igår. Jag är fortfarande inte helt kurerad än och jag valde alltså att avstå mitt "bonuslopp" och därför är min säsong 2012 nu officiellt över och sista loppet blev alltså Hässelbyloppet för en månad sen ungefär. Jättetråkigt att bli sjuk inför det lopp man har tränat på i en månad ungefär, maximal otur kan man säga. Framförallt när jag har haft riktigt bra löpträning ute i kylan också. Men det får man räkna med när man jobbar med barn (och vuxna för den delen) att ibland kommer man inte kunna värja sig mot sjukdomssymtom, hur mycket man än försöker.

Kommande vecka kommer jag inte springa ett löppass överhuvudtaget, det är första gången på evigheter som jag inte genomför ett löppass under en vecka. Istället kommer jag att unna mig något till min sargade kropp, som t. ex. en spabehandling eller naprapatknådning. Det är jag väl värd. Efter den här veckan som kommer väntar...

...försäsongen 2013. Jag parafraserar Obamas "Four more years" när han vann omvalet och använder "Fyra månader till" för att peppa igång min försäsong inför kommande säsong, för jag är så jävla taggad att få springa lopp igen och vara bättre än någonsin. Nu har jag mycket i ryggsäcken inför 2013. Men, sammanfattning av min fantastiska förstaår kommer att komma i slutet av det här året. Håll utkik, det blir väl värt väntan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar