söndag 9 december 2012

Det är inte smaken jag är ute efter, det är kraften...





Man måste vara nyfiken, annars lär man sig inte något nytt. Så får man nog tänka, så att man hela tiden kan ta del av nya saker. För några nummer sedan av Runner's World så stod det att kommer rödbetsjuice i koncentrerad form. Det handlade då om Beet It (7 cl), för ett par veckor beställde jag 8 stycken och var nyfiken på att testa detta. Enligt forskningsrapporter sägs det öka uthålligheten med 17%. Så då var det dags att testa detta då.

Jag ska först säga att jag älskar Pytt-i-panna, men äter inte rödbetor till. Men jag kan tycka att det är gott med köttbullar med rödbetssallad. Men fyfan, trots att det är bara 7 cl, så kan det nog vara bland det vidrigaste jag har druckit någonsin. Jag fick ta den här lilla "shotsen" i omgångar, sen sprang jag i fredags efter detta. Svårt att svara på ifall det ger effekt efter en gång och framförallt när man pulsade runt i snön, men jag har ju 7 kvar att dricka. Det är bara att genomlida för att bli bättre, i värsta fall kanske det ger en "placeboeffekt" och man blir lite uthålligare. Vem vet? Jag beställde rödbetsjuicen från Paleo Nordic.

---

Det blev också innebandy under söndagen. Det blev en trevlig vinst återigen, kan mina extrakrafter bero på Havtornsdryck jag drack tidigare. Vem fan vet? Men jag kände mig hyggligt pigg. Matchen blev rätt så stökig mot slutet och jag fick en ordentlig tryckare mot revbenen, så att jag tappade luften. Jag har fortfarande ont och hoppas att inget revben har åkt på någon spricka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar