torsdag 2 oktober 2014

När fler än en tror på mig


Vi kan med lätthet konstatera att det har varit en hektisk dag. Så vad är det som har hänt med dagen, som har gjort den så hektisk? Förutom att det har varit ganska snurrigt på jobbet, så har jag varit på tre möten idag som inte har med jobbet att göra. Det första mötet tog plats på ett hotell i närheten av där jag jobbade, där skulle jag träffa Sofia Söderberg, som jobbar på TomTom. Jag har sedan tidigare, om ni har följt med någorlunda, haft de som sponsorer, där de har sponsrat mig med sin klocka TomTom Runner. En klocka jag har överlag varit riktigt nöjd över, framförallt att det går snabbt att koppla upp sig och den är lätt att ha med att göra. Vi har pratat länge om att ses, till slut lyckades vi styra in ett möte och det var riktigt trevligt.



Vi pratade mycket om löpning såklart och en av deras nya klockor; TomTom Multisport Cardio. Precis som den låter, så kan den användas för flera sporter än löpning (cykel, simning osv) och så har den en inbyggd pulsmätare. Med den tidigare klockan TomTom Runner, så hade jag förvisso pulsband, men det blev sällan att jag använde den och därför kunde jag inte dra nytta av det hela. Jag fick en TomTom Multisport Cardio för att testköra den och jag tror att att pulsträning en del av nästa steg jag måste ta för att utveckla mig. Mötet med Sofia var väldigt trevligt och jag fick goda idéer från henne, som jag kan ta vidare för att utveckla allt med och runtomkring med egen löpning. Jag fick positiv energi igen, som gör att jag är än mer peppad att ta med mig till kommande säsong. Framförallt vill jag lyfta fram hur otroligt tacksam jag är att TomTom tror så mycket på mig, med tanke på den support jag får från dem, så gör det mig ännu mer taggad att vara en god ambassadör och löpare framöver.

Annars då? Jo, jag var på "affärsmöte" som hade med innebandyn som jag är engagerad med. Även där så fick jag positiva vibbar, det är kul att träffa människor som berättar om något som de är stolta över och jag får i min tur prata om något som jag är stolt över att ha bidragit till. Snabbt efter det mötet, så kastade jag mig in i tåget och på väg till styrelsemöte för innebandyn. Jag kunde väl lätt påstå att jag var någorlunda trött och hungrig vid det här laget, mötet är givetvis viktigt att ha. Efter mötet, så är det rask promenad hem för att intaga en liten måltid. 40 minuter senare står jag ute och testar nya klockan för att löpa. Jag kunde inte planera in det på något annat sätt, så idag fick det bli så.

Jag kan dock säga att det inte var särskilt snabba steg som togs. Igår spelade jag nämligen rätt slumpmässigt 1,5 h innebandyträning och var korpenmålvakt på kvällen, dagen innan detta hade jag sprungit 18 km i skogen och det blev 4:22/km. Så hur blev kvällens sena pass, där illamåendet var konstant med tanke på att jag precis hade ätit? Jo, 10 km på asfalt (det var länge sedan) på 4:27/km. Inget superpass, men nu är det gjort i varje fall. Jag har inte så mycket att säga om klockan, mer än den kom igång superfort och att den sitter ännu skönare än sin föregångare. Räkna med att jag kommer att skriva mer om klockan och första intrycket är utan tvekan positivt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar