onsdag 20 maj 2015

Håll i hästarna



Så var vi där igen. Att hitta fyndiga och intressanta inledningar till de flesta blogginlägg blir svårare och svårare. Jag behöver nog inte ens fundera på det överhuvudtaget, eftersom jag i sig är en intressant löpare. Inget skryt, bara ett konstaterande. Jag fortsätter tuffa på min ganska modesta pass med viss modifikation och nå bra resultat. Jag har hittat en stark balans i mitt löparliv. Samtidigt som jag gärna vill syssla med löpning, så vill jag göra det så att det inte ta över helt i min fritid. Jag har så mycket annat som jag gärna vill pyssla med på min fritid, så det gäller att hitta rätt nivåer. Jag vill ändå utvecklas. Det kan handla om att jag springer längre under ett pass, springer flera längre pass eller kör ett snabbare pass osv.  Samtidigt som jag vill inte vara den som springer pass varenda dag hela tiden eller springer på bestämda punkter för någon löparklubb. Jag är bara en motionär. En ganska snabb sådan i varje fall och glad. Det är viktigt för mig.

Efter min helvetiska vecka med över 12 mil. Så började jag se fram emot ett liv på andra sidan av den där tiden. Det har varit SIL-innebandy och korpmatch. Lagom lugnt, i stort sett kan man säga. Igår var det dock mitt klassiska intervallpass. Jag var lite nyfiken på hur kroppen skulle svara på efter långpassen. Ganska bra skulle det visa sig. Det rätt så snabbt i vissa intervaller, att jag fick lugna mina hästar helt enkelt. Jag vet inte om jag hade kommit in en bra formbubbla eller bara ätit ordentligt eller båda och. Det kändes bra i varje fall. Framförallt var det extra skönt med tanke med att duggregnade och det var en sölig löparbana.

Imorgon ja. Jag missar årets fotbollsmatch (IFK-AIK) på tv, för att springa. Den här gången handlar det verkligen om uppoffringar deluxe. Jag är redo för att göra det. Jag vill testa kroppen och se hur långt fram jag ligger i mina förberedelser inför maran. Läskigt värre. MilSpåret sprang jag förra året, på strax över 36. Jag hoppas givetvis på att fila på det där och något på 35, är nog fullt möjligt. Jag bjuder på det i så fall. Något ska jag ändå ha för att jag offrar toppfotboll av högsta klass för att springa ett lopp, det är karaktär och inställning helt enkelt. Heja mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar