torsdag 26 juli 2012

Pausuppdatering - Still counting...

 

Vad händer under halvtid?

Nu har man kommit hem efter en härlig semester i Hong Kong. Ibland måste man helt klart att åka iväg och bara ta det lugnt från vardagen. Men bara för att man har åkt iväg innebar det inte att jag kopplade helt i min uppladdning för höstsäsongen. Å nej, hotellet hade ju ett löpband och det utnyttjade jag ett par gånger. Jag tyckte tidigare att löpband var något kul, men efter att jag har börjat löpa både lopp och tagit långa träningsvägar, så tyckte jag att det var hur monotont och tråkigt som helst. Men det blev 3 mil totalt på 1,5 vecka, helt okej i varje fall. Nu är det gjort och jag hoppas att jag har någorlunda konserverat något av det som var min formtopp i och med Musköloppet.



Inte nog med att man fick en underbar resa, i den här resan så fick Hong Kong Tropisk Cyklonsignal nr. 10, den andra signalen på 28 år och det var inte lite obehagligt när regnet intensifierades och vinden piskade stark mot fönster. Jag trodde inte alls att jag skulle gå att sova den natten, men jag lyckads ändå till slut sova nästan 8 timmar och det får jag säga är godkänt. Då har man varit med om det också.




Under den här trippen till Hong Kong, har jag ofta tänkt på kommande lopp och efter min egen sammanfattning fortsatt tänka på loppen och hur det känns som en tid för länge sedan. Sedan att det trots allt bara var mindre än 3 veckor sedan jag sprang mitt senaste lopp. Jag är helt enkelt "hooked" på det här med att springa lopp och räknat ner till nästa lopp. Officiellt gör jag min "höstdebut" den 7 augusti i Katrineholm och KK-joggen. Det blir inte kvartsmarandistansen utan 5,1km-banan. Varför kan man fråga sig? Eftersom jag kommer att åka på en ytterligare resa innan jag börjar köra igång på allvar med min höstsäsong, känner jag att det är lagom att börja så. Så det är alltså bara 12 dagar kvar tills det är dags att tävla igen. Under hösten har jag räknat med att springa någonstans mellan 13-15 lopp beroende på andra faktorer, men det kommer att bli en härlig höstsäsong och jag hoppas att jag kommer att njuta av varenda minut som jag har gjort under våren.

Nu ska jag äntligen få träningsspringa ute igen, det var ett tag sedan. Det blir gött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar