fredag 25 januari 2013

5 minuter leva livet, snyta sig, 5 minuter leva livet, snyta sig igen osv!


Snoret har bara fortsatt att forsa fram i veckan, i mängder. Det tar aldrig stopp känns det som, jag har snytit mig så mycket, att jag har börjat få torra och frasiga läppar och näsgång. Det svider och det gör ont. Jag vilade både måndag och tisdag, under onsdagen gjorde jag ett lättare träningspass hemma. På torsdagen var jag åter på innebandyplanen och tränade, egentligen var jag inte i bästa form. Men jag tycker ändå att det gick rätt så bra, så länge jag tar kloka beslut och löpvägar, så behöver jag inte överbelasta mig själv.

Idag blev det även dags för en löprunda. Jag var såååå trött, snorig och allmänt seg. Men jag sprang 8 km i ett tempo strax över 5:00/km, anledningen är att jag inte kan vara mer exakt, var att min GPS-klocka valde att sluta följa mig med sin GPS efter 6 km. Jag kunde tryckt på mer i farten, men jag ville ta det lugnt, nu när jag har förkylning som hälsar på oss hos mig i kroppen. Jag tyckte det ändå var rätt så skönt att vara ute och springa denna kyliga fredagskväll. Imorgon är det dags för innebandymatch och jag hoppas få sova och kurera mig lite tills imorgon.

En kollega på jobbet har föreslagit att jag ska testa Decubal, det blir att göra ett besök på apoteket imorgon och hoppas att det hjälper mig i min eländighet!

Nej du, dags att snyta sig igen...Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar