onsdag 14 augusti 2013

Ringaren från Notre Dame på väg hem efter ett löppass!


Dagarna går fort, men ändå inte. Inom vissa klockslag så upplevs tiden gå hyperfort och mot slutet av arbetsdagen, så kan klockan helt plötsligt stannat och jag kan ha hamnat i ett avsnitt på Twilight Zone. Men igår hade jag bestämt mig för att köra mina kära banintervaller efter jobbet, då jag slutade sent. Jag åkte direkt ut med packning och allt ut till min närmsta idrottsplats. Det var fullt med pojkar och flickor som tränade för fullt på fotbollsplanerna. Tidigare när jag tränat banintervaller har jag varit i stort sett solo. Men på något sätt kändes det ändå rätt bra att det var liv och rörelse runt omkring. Det var lite peppande. Det är inte ovanligt att jag får beundrarbrev från världen över, vilket betyder att jag säkert har många som ser upp till mig och mina framgångar bland dessa fotbollspojkar och fotbollstjejer. Antagligen.

Eftersom jag åkte tåg till idrottsplatsen, så fick jag köra uppjoggen på plats. Det blev 2.6 km och tempot "råkade" bli 3:44/km i snitt, för att vara uppjogg. Det snabba underlaget och alla potentiella beundrare med fotbollar längs fötterna gjorde att jag tryckte på lite extra. Det kändes bra. Sedan körde jag pyramidintervaller som jag har kört en gång innan. Rent mentalt tycker jag att det är skönt, även om det kan vara jobbigt för kroppen. Men jag tränar snabbhet på 4 olika distanser, det känns gött.

200 m: 0:32 2:40/km
400 m: 1:17 3:12/km
800 m: 2:33 3:11/km
1000 m: 3:15 3:15/km
1000 m: 3:20 3:20/km
800 m: 2:39 3:19/km
400 m: 1:14 3:05/km
200 m: 0:30 2:30/km

Det var något snäpp bättre än mitt första pass med pyramidintervaller, men det var dock en tidig morgon, samma dag som jag skulle åka utomlands. Även om jag var lite småtrött innan, så tycker jag att det var ganska skönt att köra direkt efter jobbet och framförallt det var befolkad på IP.

Eftersom jag hade min ryggsak med mig, med allt, jag har använt under dagen. Så fick jag även köra nerjogg hem med den på ryggen. Jag kände mig som ringaren i Notre Dame när den skumpade runt på ryggen. Det blev 1.8 km i 4:26/km i snitt. Lagom. Det var grymt gött att komma hem och lägga sig ett varmt bad, slå upp de lokala tidningarna och bara njuta att gett allt.



---

Nu ska det blir lättare för er att följa min träning. Även om min blogg här är min absolut primära plattform att nå ut till er, så hänger jag lite på jogg.se. Nu har jag en feed under mina lopp, där de 5 senaste passen står. Om ni klickar in er där, så kan ni lättare få en bättre överblick över min träning om det intresserar er. Även om jag fortsätter skriva om mina pass och lopp här, så är det alltid bra att ha extra koll om det vore så.


---

'

Det var korpfotbollsmatch i måndags också. Men vi kan konstatera att det blev totalt kollaps och jag fick ryggskott av att hämta ut bollarna från maskorna. Enda behållningen var att matchen tog slut. Ingen kul omstart efter sommaren. Bättring får det bli. Bättre kan alla och det innebär jag också.

2 kommentarer:

  1. Haha jag skrattade gott åt ditt inlägg ang klockan! Herregud så roligt!

    Jag följer minsann dig redan på Jogg!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det går säkert att skratta åt det nu. Men aldrig kul för mig (eller någon i min närhet, människor som katter) när det händer. (:

      Jo, jag ser det. Härligt att du har koll på den saken! Tummen upp!

      Radera