torsdag 22 augusti 2013

Min gamla vän gör mig sällskap (?)


Längst har ni kanske gamla läsare märkt att jag har fixat. Jag ringde upp min gamla vän och barndomsidol Sonic, han var positiv till att synas tillsammans med mig. Därför snickrade jag väldigt hemmagjort ihop en "header". Jag har inte Photoshop eller något sånt på datorn, inte tid heller för den delen. Annars hade det kanske blivit något mer seriöst, men det här får duga. Jag gillar löpning och Sonic. Skönt att få synas i samma sammanhang igen. Bilden är senast vi träffades öga mot öga, det var i Shanghai för över 3 år sedan. Sonic försökte då att övertala mig att köpa ett par rejäla skor och börja springa "på riktigt". "Tack, men nej tack", blev svaret då från mig. Men Sonic fick uppenbarligen rätt i sin spådomskula.

---


Att varje dag få dricka Beet-It rödbetsjucie är givetvis väldigt kul. Vem fasiken hade trott att jag skulle dricka rödbetsjuice med god min varje dag för ett år sedan? Inte jag. Sen blev det flera olika vägar som till slut ledde till att Skotska valde att precis som jag gör sedan länge - att tro på mig och vad jag kan åstadkomma. Något jag är givetvis mycket glad för. Sedan tidigare har jag skapat två flikar längre upp som det står "Sponsor", som beskriver det sponsorskap som Skotska Handelskompaniet har och sen finns det en flik där det står "Stötta mig" och där finns hyggligt utförligt till varför jag behöver extra hjälp på vägen och vad man tjänar på det. Jag hoppas att jag kan hitta företag som har en profil och produkt/tjänster som går hand i hand med den image som jag utstrålar. Det här är ett arbete som är rätt så unikt för min egen del, jag skulle bara springa ett lopp i Skärholmen, eller hur? Helt plötsligt är det här ett maskineri som är större än så. Eller hur, bloggen? Nåväl, jag hoppas att jag lyckans stjärna kan hitta mig ännu en gång.

---

Igår var jag tillbaka i innebandyträning. Det är alltid kul att vara aktiv i olika sporter. En helt okej träning för min egen del, men jag behöver bli ännu bättre. Vilken tur att det fortfarande är "uppbyggnadsfas" och eldprovet (matcherna) är en bit ifrån. Däremot avslutades träningen med fys, med fokus på ben. Det var inte jättejobbigt, men visst sög det mycket muskelkraft som sig bör. När allt var över, så tyckte jag att det är helt rätt att köra fys. Det behöver vi som lag. Men dagen efter, alltså idag, så har jag en fruktansvärd träningsvärk som inte liknar något annat. Jag har ändå i olika mängder haft träningsvärk efter hårda lopp, men det oftast gått bort under dagen. Men när jag tänkte köra ett väldigt lugnt löppass, så fick jag känna på att jag levde. Det blev 8 km och 4:13/km i snitt. Så lugnt det bara gå bli egentligen. Jag behöver inte gasa. Men jag hoppas att min superlugna och coola fredag blir perfekt för att återhämta sig. Sen så...

5 kommentarer:

  1. Ja, jag försöker att få till nyheter både i köket och vad som jag hittar på mina shoppingturnéer plus vad jag kan hitta för kul ute på nätet. Det ska vara variation. :)

    SvaraRadera
  2. Haha du är väl inte en spelnörd i grund och botten? ....:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spelnörd var man nog när var liten. Nu trängs TV-spelande med andra viktiga saker som löpning och livet. Typ. (:

      Radera
  3. åh innebandy =) jag saknar den enormt mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gav du inte spela i något korplag eller så, så att du ändå har kontakt med sporten? Jag försöker njuta så mycket jag kan när jag spelar, man vet aldrig när det är dags att lämna in!

      Radera