lördag 24 augusti 2013

Vi får väl se...!


Då är det dags. Tävling igen. Min favoritdistans. 5 kilometer. Underbart, kanske man kan tycka. Förvisso, borde jag absolut känna så. Men enorm träningsvärk i veckan, lite med sömn och bara seg den här veckan har gjort att jag tonar ner mina egna förväntningar för det här loppet. Jag hade ett jättebra lopp i Midnattsloppet förra helgen samt ett mycket fint långpass under måndagen, men nu sätter jag inte upp något mentalt mål just nu. Utan jag åker till Södertälje och värmer upp, sen får man se i vilken form jag egentligen är i.

I torsdags sprang jag 8 kilometer med enorm träningsvärk med 4:13/km i snitt. Bättre än vad jag hade tänkt mig. Så jag förväntar ändå inget superlopp av mig själv i eftermiddag helt enkelt.

4 kommentarer:

  1. Det är en herrans massa lopp du kör, skulle också vilja ha ett liknande upplägg, måste jag lite avundsjukt erkänna :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man har tur att man bor i Stockholm och att det passar så bra in med många lopp. Utan alla dessa lopp skulle jag ha betydligt svårare för att motivera många av mina löppass!

      Radera
  2. Hoppas det gick bra! Håller med Johnny, du springer många lopp men oj vilken bra träning det måste vara. Det visar din utveckling ominte annat :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick inget vidare egentligen. Krasslig helt enkelt! Ja, det är jättekul träning. Alltid något att se fram emot. (:

      Radera