onsdag 3 oktober 2012

Att ta nästa steg..


Samtidigt som jag är tränar för nästa lopp, så pågår arbetet bakom kulisserna för att jobba hårdare för att jag ska få ännu bättre förutsättningar att ta nästa steg. Att ta nästa steg, är lite att de ord jag jobbar med. Att jag har kommit så här långt, bara med hjälp av ren vilja, är något jag är stolt över. Nu vill jag "ta nästa steg" och ett av de punkter som ligger till grund, för att jag ska nå nästa nivå, är att jag har börjat kontakta sponsorer.

Sponsorer som jag letar efter ska antingen vara lokala eller skulle kunna jobba inom hälsaverksamhet i någon form. De få sponsorer jag har kontaktat hittills, har jag fått helt okej respons och påbörjat en dialog. Det är första gången jag kontaktar sponsorer i syfte att få dem att sponsra mig och det känns ovant, men väldigt kul. Att göra det här steget, kommer att också att öka pressen på mig själv och jag känner att har jag några företag som står bakom mig kommer jag växa med ansvar att jag har fler som tror på mig.

En av idéerna är att sponsorerna givetvis ska få plats på bloggen, i form av presentation och av banners. Men en annan tanke som har legat och pendlat hos mig under en lång tid, är att jag ska köpa en träningsställ till mig själv.



 
 
Tanken är att det här träningsstället ska bestå av en mössa, träningsjacka, träningsbyxor och eventuellt en t-shirt. Jag kan tänka mig att ha max 3 sponsorer ifall, det blir aktuellt. Med sponsor på mässan, en på jackan samt t-shirt och sen en på byxorna. Utöver det, kommer det givetvis finnas webbadress och logga till min blogg. Så, som ni läser, så finns det mycket idéer och jag hoppas och tror att jag kan hitta ett givande samarbete snart. Eftersom en träningsoverall, kommer jag att behöva inom kort när vintersäsongen slår till och det kommer helt klart att användas under loppen 2013.
 
Det här var alltså ett av mina "ta nästa steg", det kommer fler tankar hur jag ska rusta upp mig för framtiden och göra min satsning ännu mer ambitiös. 
 
 
 
 
 
 

 

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar