fredag 12 oktober 2012

Uppladdningen inför helgen & Säsongens epilog


Det är bara inse faktum, jag har pendlat i form sedan halvmaran. Så är det bara, jag är ingen oövervinnlig löparmaskin. Jag vill gärna vara det, men måste inse att en instensiv förstasäsong med 20 lapp tar både mentalt och på kroppen. Samtidigt som det pågår innebandyträningar, så har jag trots det, ändå hållit en hyfsat god nivå. Jag var väl tillfreds med mina senaste lopp, men långt ifrån nöjd får man väl ändå säga.

Jag hade två löppass inplanerade den här veckan inför Hässelbyloppet på söndag. Ett på onsdagen och ett under fredagen. Under onsdagen på jobbet, så hade jag jobbig hosta, kliade i halsen och var allmänt förkyld. Jag hade t o m avstått från innebandyträningen under tisdag för att ge mitt löpande en god chans under onsdagen. Så med de oddsen, så var jag inte direkt överoptimistisk för detta löppass. Men jag satte på mig en rejäl halsduk och skulle ge det ett rejält försök. Resultatet? 9.2 km terräng på snittet 4:05/km, riktigt härlig känsla att nästan flyga fram. Jag kände att det var riktigt bra för kroppen och självförtroendet att få ett sådant här toppenpass. Enormt nöjd med mig själv, så hade jag avverkat det första av två pass den här veckan. 

Under torsdagen var det innebandy på schemat. Jag kände mig i ben och övrig kropp, även om jag kanske inte rent innebandymässigt, gjorde min bästa träning. Så kände jag mig energirik, gott tecken om något. Fredag, jag jobbade sent på jobbet och var hemma strax innan 19. Med iPoden igång, så lyssnade jag på Sveriges andra halvlek mot Färöarna. Att springa en fredagskväll och offra allt annat roligt, är vid första anblick inte alls kul. Men jag måste, för mitt välbefinnandes skull.  Jag hade inte ätit så bra under fredagen och var orolig att det skulle slå tillbaka mot mina krafter. Så, hur gick det under fredagskvällen med pannlampan i högsta hugg? Det blev ett asfaltspass på precis 9 km och snittet blev 4:03/km. Riktigt jävla bra, får jag säga. Trots att det bitvis var mentalt svårt att springa idag, för att jag ville göra annat, så gjorde jag det och som jag gjorde det. När passet var avslutat, så var jag grymt jävla nöjd med mig själv. Idag är jag kungen.

Två riktigt bra pass och jag vet inte när senast jag hade så bra tider under en träningsvecka, jag får konstatera lite förkylt att nu har jag gjort det jag har kunnat i träningsväg inför loppet på söndag. Nu är det bara att flyga i Hässelby.

---
Enligt mitt schema över lopp, så ska Hässelbyloppet bli min avslutning för säsongen när det kommer till lopp. Men jag kan avslölja att det kommer förmodligen ett lopp till innan jag går i ide.


Den 17 november kan det mycket väl bli så att jag springer Tömilen. Det räcker tydligen inte med 21 lopp för min del. Utan det kommer nog bli 22:e lopp. Vilket betyder att jag inte kommer att slå av på takten på mina löppass förrän det här loppet. Jag kommer enbart att springa det här loppet, om jag känner mig fit och inte har några krämpor. Om det blir Tömilen eller Snöfemman, låter jag vara osagt just nu. Är jag nöjd med mitt milresultat på söndag, så avslutar jag nog med 5 km. Precis som jag började säsongen med.

Dags för lite vila och jag gör mitt bästa som vanligt på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar