fredag 21 september 2012

Solsidan runt och Topploppet - Här kommer jag!


Så hur har tiden egentligen varit sedan halvmaran i lördags? Jodå, som jag skrev, så var resterande lördagen och söndagen väldigt jobbiga för mina kära lår. Men med total vila under måndagen och korpfotbollsmatch under tisdagen, så började kroppen sakta att återhämta sig.

Under onsdagen var jag ute och sprang 7.12 km, det blev en snittid på 4:25/km. Något besviken blev jag nog, jag hade bra fart och körde hårt. Men träningsfarten, brukar faktiskt inte ge någon större indikation utan det är mer "känslan" som gäller. Det kändes som att man hade laddat om rent fysiskt i varje fall.

Dagen efter så var det premiär för min pannlampa, som jag hade fått som minipresent av mina föräldrar tack vare min fina insats i halvmaran. Pannlampan funkade fint och jag var nöjd med mitt senaste tillskott i min löpning. Jag sprang sent, vid halv 10-tiden ungefär, jag hade en lång arbetsdag innan. Så jag var trött både fysiskt och psykiskt, men jag sprang ut och skulle springa min, lite mera intensiva 5 km-runda. Jag sprang ganska kort inpå middagen, så det blev tyvärr ingen 5 km. Utan "bara" 4.6 km, men med fina 4:03/km. Bland det bästa jag har gjort under mina löppass. Jag fick ut det jag ville och nu under fredagen är det total vila igen, för under lördagen blir det nämligen två lopp.


Första loppet för lördagen, är Solsidan runt i Saltsjöbaden, som går "runt hörnet" för mig. Det blir på hemmaplan, så att säga. Jag har inte själv sprungit den sträckan, men det är kul att det är så pass nära. Jag kommer att springa 5 km och hoppas att jag kommer att göra en fin tid, helst under 20 minuter beroende på vad vi har för bana framför oss. För 3 timmar efter start så blir det...

 
...start i Topploppet. Förhoppningsvis hoppas jag kunna ställa om både mentalt och fysiskt, till ett nytt 5 km-lopp i den fina Hagaparken. Men jag räknar inte med att jag ska få två bra tider samma dag, men jag håller tummarna för att jag kommer göra bra ifrån mig här med.
 
 
Mer om mina lopp, läser ni givetvis på bloggen under helgen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar