torsdag 16 augusti 2012

Det är klart nu att...

...det blir Norrköpings stadslopp nu på lördag 18 augusti. Det har länge varit oklart ifall jag skulle halka in på en extraplats till Midnattsloppet. Extrabiljetter skulle släppas under onsdagen kl. 13.00. Jag hängde på låset på deras hemsida 13.00, försökte anmäla mig 2 gånger, skrev in uppgifter och det blev fel på hemsida. En kort stund senare så fanns det inga biljetter kvar. Mycket dåligt tycker jag. Jag är glad dock att det blir Norrköpings Stadslopp, där och då sker min milpremiär. Jag har legat i bra träning inför detta, så jag hoppas att jag kan få en trevlig miltid. Dessutom som extra plus så ställer ju Mustafa "Musse" Mohamed upp i detta lopp. Blir kul att se hur långt efter man kommer han eller blir det vi som kamperar ihop tills målfoto får avgöra?


...Stallarholmsloppet den 25:e augusti är inställt. Jag tycker det är trist att ett litet lopp ställs in, där man hade chans att göra en bra placering och besöka en plats, som jag annars nog inte hade sett. Men jag misströstar inte särskilt länge, den 25:e augusti åker jag istället till Nyköping för att springa SN-löpet. Distansen där blir 7.2 km. Jag är egentligen inte speciellt sugen på att springa udda distanser, men gör det för att uppleva vad Nyköping har i sitt löparsköte och för träningens skull.

Resterande lopp 2012:
18 augusti - Norrköpings Stadslopp - Norrköping - 10 km
25 augusti - SN-löpet - Nyköping - 7.2 km
29 augusti - Hälsoloppet - Huddinge - 5 km

1 september - Järnaloppet - Järna - 5 km
8 september - Sicklaloppet - Nacka - 10 km
8 september - Kistaloppet - Kista - 10 km
9 september - Sparbanksloppet - Norrtälje - 5 km
15 september - DN Halvmarathon - Stockholm - 21,098 km
22 september - Solsidan Runt - Saltsjöbaden - 5 km

6 oktober - Solviksloppet - Bromma - 4 km
7 oktober - Hellasloppet - Nacka - 5/10 km
13 oktober - Å-Stadsloppet - Örebro - 5 km
14 oktober - Hässelbyloppet - Hässelby - 10 km 

----

Idag blir det återstart av korpsäsongen i fotboll. Det är återigen dags för mig att ta på mig handskarna och slänga mig i gruset. Alltid kul att få variera löpningen med annat, senare kommer även innebandyn att komma igång. Så då kommer det vara många bollar i luften under en period.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar