lördag 4 augusti 2012

Tillbax med en skada? (3 dagar kvar)


Nu har man varit iväg på en kortare tripp i Beneluxländerna. Där jag faktiskt gjorde min första utomhusträning utomlands, det blev i Amsterdam en sträcka på c:a 8km. Det kändes trevligt att kryssa bland kanaler och människor i ett soligt Amsterdam. Sen var det meningen att jag skulle återgå till löpbandet på hotellet i Bryssel, men det var ur funktion och strax innan 22 på kvällen, var jag ute och löpte i Bryssel istället. Det blev bara 5 km, men tillräckligt ändå. Så på min tripp blev det lite träning trots allt.


Under samma dag som jag sprang i Bryssel (under onsdagen) så hade jag fått väldigt ont i knät. Något som gått fram och tillbaka. Men under lördagen nu, när jag skulle träna på hemmaplan igen. Så avbröt jag efter 1 km, det gjorde för ont i knät. Hade det varit tävling hade jag kört på antagligen, men nu kändes det som att jag kunde ta ett brejk. En av få gånger jag har avbrutit en löpträning/jogg under de 5,5 åren jag har sprungit, mycket besvikelse så klart. Men man får acceptera att kroppen har ont. Med endast 3 dagar kvar, hoppas jag att knät har fått tillfriskna lite mera tills imorgon, så att jag kan ta en löptur imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar