söndag 26 augusti 2012

Det går bra nu, samtidigt som det är mycket...


Många beklagar sig pga regn, men jag älskar regn. Härligt att sitta inne och vara ute, framförallt när det är lagom duggregn när man far fram genom sitt löpspår. Idag hade det slutat regna, när jag väl kom ut. Men det var rätt så lerigt, så hela min underkropp var helt nerstänkt med lera. Det var tungt som fan efter 800-900 meter, jag mådde dåligt och kände den där klassiska spykänslan som jag har inte har känt på väldigt länge.

Jag har ju även påbörjat min innebandyträning nu och har även korpfotboll att ta hand om, så det lämnar inte många lediga luckor i mitt veckoschema. Kroppen börjar kännas sliten efter all träning, men jag kommer nog att balansera det rätt så bra. I slutet av september är korpfotbollen över och efter mitten av oktober, så är det inga fler lopp inplanerade. Så då kommer mina löppass att bestå av uppehålla kondition snarare än att pressa mig själv.

Men tillslut släppte illamåendet, men lagom till att det släppte, så tilltog den äckliga brännande känslan i låren. Men jag pressade mig rätt så hårt, då det här var mitt sista "riktiga" pass innan Hälsoloppet på onsdag. Imorgon blir det lättare jogg, för att kroppen ska hålla igång. Men det blev 6.5 km och snittkilometertiden blev 3:59. Rekord på träning. Så snabbt har jag aldrig sprungit på träning och då har jag även kört en del ruscher under andra löppass, men det gjorde jag inte idag. Så jag får ändå känna mig mycket nöjd. Senaste jag var ute på ett löppass, var i onsdags och då blev det 7.5 km med det "lugnare" tempot på 4:22/km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar