torsdag 16 januari 2014

Reload(ead)





Imorgon smäller det återigen. Dags för nästa tävling, 6 dagar efter den senaste.

Sedan smällkaramellen i Örebro i lördags, så har jag sprungit 19 km4:14/km i snitt dagen efter i mitt första snöpass ute i skogen på bra länge. Måndagen spenderades som bekant i min hemliga uppladdning i Västerås. Under tisdagen blev det en härlig genomkörare med innebandyträning, inga trötta ben där inte. Däremot så var kroppen inte alls med lika mycket på noterna till onsdagen, den femte raka träningsdagen och fjärde löppasset. Det blev 41:41 (4:09/km i snitt)10.02 km. Det var halkigt, blåsigt och inte alls kul. Det var väl därför det inte gick särskilt snabbt kan man tänka sig, det är inte ofta jag springer så "långsamt" på min klassiska asfaltstia. Jag tror inte heller att jag står och faller med det här passet överhuvudtaget. Det enda som kan oroa är att jag har haft en antydan att kanske bli krasslig, men jag har varit förkyld fram och tillbaka. I skrivande stund, så är det helt okej och jag hoppas att jag kan ge mig själv de bästa av förutsättningar.

Idag har jag vilat och inte gjort ett dyft, vilket är en härlig känsla. Dessa få vilodagar jag planerar in är alldeles ljuvliga för psyket. Utan dem, skulle jag inte vilja göra ett skit överhuvudtaget. Jag måste få möjligheten att få njuta helt enkelt.

Vad tror jag om morgondagen? Det är inte ofta jag får springa sent en fredag, det ska bli väldigt kul att se hur Storängshallen ser ut och det är kroppen som bestämmer hur det ska gå under morgondagen. En skillnad mot Örebro Indoor Games är att det är 35 anmälda mot 6 löpare i Örebro, vilket innebär att det kommer bli olika heat. Jag hoppas inte att det blir alltför trångt. Jag noterar att det finns ett par snabba och duktiga löpare med. Passar mig utmärkt att andra får gassa lite i strålkastarljuset. Efter senaste boomen i Örebro, så funderar jag på att eventuellt ta och gå in via bakvägen till hallen. Imorgon har jag ingen lust att stå och hänga vid entrén för massa intervjuer, utan jag måste ge mig själv möjligheten att varva ner efter jobbet och komma i rätt mental balans inför loppet utan onödiga störningsmoment.

Äh, nu är det slutskrivet för kvällen, utan nu kör vi imorgon och har kul!


7 kommentarer:

  1. Lycka till i kväll! Kul med lite banlöpning. Är det något du bara har tänkt köra under vintern eller blir det även utomhus på bana under året tro?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har inte direkt funderat på att köra det utomhus under säsongen, så får vi se. Annars kanske det blir aktuellt till 2015?

      Radera
  2. Han kom fyra på en mycket bra tid!

    /Stefan

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Nu har min race report kommit upp från loppet!

      Radera