fredag 24 januari 2014

Tåget rullar mot...Norrköping!


Ingen rast, ingen ro. Bara springa med mycket tro. Dags imorgon för att ta på sig sitt "game face" och göra det bästa av en alldeles delikat situation. Apropå delikat, så kunde jag ha valt Hammarbyspelen (vars 3000 m sprangs idag) före Norrköping Indoor Games. Valet föll alltså på det senare. Jag tror nog att fansen i Norrköping har varit en stark påtryckande faktor att NIG har lyckats få med mig på båten. Stjärnglansen har nyligen varit i Örebro - två gånger under vintern och det anses som väldigt orättvist och nu måste alla lappar med namnunderskrifter gett resultat, eftersom jag kände att det var det enda rätta att göra. Ett av mina krav att komma till Norrköping, var att jag skulle få en farthållare, så att jag känner att jag har bra möjligheter till ett bra lopp. Uppenbarligen så togs mina krav på största allvar, då inte en utan sju duktiga farthållare har tagits in för min skull för att jag ska kunna ha de bästa av möjligheter att göra bra ifrån mig. Givetvis känner jag mig hedrad den här stora uppgiften och jag inte har något annat val än att bjuda på en bra show för alla fans av god underhållning under morgondagen.

Hur är formen då? Jag har tränat ungefär som tidigare, kanske pyttelite bättre. Däremot har jag sedan en vecka tillbaka varit småhängig fram och tillbaka, inte så att jag känner mig sjuk. Jag har dock inte känt mig hundra och det går i vågor. Om jag känner mig som nu, så känns det helt okej. I onsdags sprang jag 10 km asfalt, den gamla klassikern för mig. Det blev ett lugnt pass på 41:17 (4:07/km i snitt). Igår blev det lätta styrkeövningar, det var ett tag sedan och var trevligt att få göra det igen. Idag har jag mest kliat mig på magen och glott in i TV:n, det skvallrar om en optimal uppladdning inför morgondagen.

Jag ska njuta av varje steg jag tar imorgon. Framförallt de tre första och tre sista stegen, däremellan kan vi alltid diskutera.

4 kommentarer:

  1. Haha inspirerande tanke med att njuta av de tre första och tre sista stegen
    Jag tar med mig det till morgondagens utmaning
    Stort lycka till och
    Have fun

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är sanningen kort och gott! (:

      Tack tack!

      Radera